Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów
Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Wymienione symptomy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uszczuplić budżet firmy, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.