Prowadzenie własnej strony online wymaga jej efektywnego pozycjonowania w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą być nałożone na portal, kiedy firmowa strategia powoduje pogwałcenie zasad uczciwej konkurencji. Dowiedzmy się, jak się zachować w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję strony?
Ban od Google to najgroźniejszy sposób kary, jakiemu może zostać poddana witryna www. Jest to zupełne zlikwidowanie jej z rezultatów przeglądarki Google, co w praktyce poważnie utrudnia prowadzenie firmy. Po usunięciu portalu ilość naszych gości momentalnie zmaleje, gdyż gros internautów posługuje się Google. Natomiast założenie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach wyszukiwania, co także źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją nakładane osobiście przez ekipę Google filtry ręczne i generowane mechanicznie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za używanie ogromnej ilości odnośników promujących naszą witrynę www lub wykorzystywanie tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej poznać jego powód. Najlepiej przekazać to specjalistycznej firmie SEO, która kompleksowo rozprawi się z kłopotem. Proces może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.