Informatyka Marketing i reklama

Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

Kilka zdań o filtrach Google?

Filtry Google to kara nakładana na strony internetowe, które łamią ustalone przez Google wytyczne dla twórców stron. Spotkać możemy się z dwoma typami kar – z filtrami algorytmicznymi lub ręcznymi. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Filtr Google i co dalej?

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają zalecenia Google mogą być nawet całkowicie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona zostanie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.