Marketing i reklama

Jak wybrać agencję SEO?

Na seo4.net poznasz pełną ofertę kampanii SEO.

Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań na własną rękę. Nie mając wiedzy w problematyce SEO i nie śledząc regularnie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – najważniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kampanii Google Ads, copywritingu, grafiki czy kodowania służące rzeczową pomocą w tych sferach.

Cechy dobrej agencji SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Na co zwrócić uwagę podczas doboru podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERPach? Rekomendujemy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych czy reklamowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest sekcja z wykazem tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba przeanalizować studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Solidna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, a także przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Inna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych do tej pory pracach SEO i o najważniejszych dla klienta towarach lub usługach, które chce wypromować.

Opłata za efekty – czy to właściwa forma rozliczeń z agencją SEO?

Z nieufnością powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują umowę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu płatność odbywa się wtedy, kiedy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To w dalszym ciągu często proponowany model rozliczeń, jednakże wiąże się ze sporym zagrożeniem – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty łamiąc reguły określone przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z agencją SEO, to rzadko jest ona stała – zwyczajowo w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy konieczne są większe nakłady finansowe, żeby opracować szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele mniejsze.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]