Marketing i reklama Tematyka witryn internetowych Usługi

PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej

Jeżeli ciekawi Cię dobra oferta private blog network, zajrzyj na pbnmarket.pl.

By konsument spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne fachowe i pomocne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN i ich słabe punkty oraz atuty

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są zazwyczaj używane jako element złożonej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są istotne dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail lub telefon oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też wpis w internetowym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.

Inna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, warte uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z bieżącymi informacjami, prawem medycyną i finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO