Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe
Jeżeli potrzebujesz zamówić pozycjonowanie Krakow, skieruj się na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Funkcjonują trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– dzielnicę (przykładowo “sklep komputerowy Wilda”)
– miejscowość (“restauracja Kraków”)
– państwo (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących w danym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads mocno się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A50 niebieski,
– buty Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne szczególnie dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, koncert popularnego piosenkarza lub Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie trzeba zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny internetowej.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]