Marketing i reklama Tematyka witryn internetowych Usługi

Zastanawiasz się, jak wybrać agencję SEO? Poznaj rady Google

Jak wybrać agencję SEO - uzupełnij swoje wiadomości!

Gdy posiadasz swój biznes i tworzysz dla niego stronę www, niewątpliwie z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, by wyświetlała się ona jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest przecież, że w XXI w. obecność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, ponieważ to właśnie tu wielu klientów pierwszy raz przeczyta o twojej działalności. Jak wobec tego wybrać rzetelną firmę SEO? Rekomendujemy wsłuchać się w podpowiedzi specjalistów, a najlepiej samego Google.

Jak znaleźć rzetelną firmę SEO? Google opublikowało o tym film

Nie można negować, że cała branża usług SEO, to znaczy działań skupiających się na optymalizacji stron www pod kątem wyszukiwarek, powstała i nieprzerwanie rozwija się zasadniczo wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo obecności licznych opcji, jak między innymi DuckDuckGo, Baidu lub Yahoo, w dalszym ciągu najważniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto pragnie pozyskać widoczność w sieci, musi powalczyć o swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku usług, gdzie występuje mocna konkurencja, przeważnie jest to nieosiągalne bez doradztwa ekspertów z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których pojęcie SEO jest nowością, i udostępniło krótki instruktaż, jak wybrać solidną firmę SEO.

Cechy solidnej agencji SEO zdaniem Google

Maile Ohye, pracownica, Google z przeszło 10-letnim stażem, w prosty sposób wyjaśnia, jak zidentyfikować dobrą agencję SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego przedsiębiorstwa i kto stanowi jego najsilniejszą konkurencję,
  • umiejętność szacowania czasu i budżetu potrzebnego do wykonania zakładanych działań,
  • zapewnienie witrynie wsparcia technicznego oraz praca nad podniesieniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie planowanych wdrożeń, m.in. poprzez stały dostęp do statystyk strony i cykliczne raportowanie,
  • zagwarantowanie witrynie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie tylko zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.

Pracownica firmy Google podkreśla także, że dobra agencja SEO w żadnym razie nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, w wielu przypadkach dającą pierwsze efekty przeważnie po paru miesiącach działań.