Audyt – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem rozmaitych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak kod strony, hierarchię nagłówków, szybkość ładowania się strony, metadane i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Prócz samego wyliczenia błędów i uchybień, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się też wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada witrynę internetową pod kątem treści na stronie, dostępności, zgodności ze standardami W3C, a także prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by wskazała ona wszystkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.
Ile czeka się na płatny audyt SEO?
W sieci jest dużo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których ekspresowo i bez opłat wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Co niemiara. Wersje testowe czy też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeżeli już dostrzegą jakieś błędy na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Wiele problemów (np. w kodzie) spostrzec można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się w większości wypadków od tygodnia do około 30 dni. Termin na przekazanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go zrealizuje. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich poważnych błędów ukrytych na stronie. Jeżeli strona została uruchomiona na darmowym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy strona powoli się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.
Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie przeprowadzony sumiennie
Uważnie przeprowadzony audyt SEO może wykryć wiele wad strony, w szczególności:
- wolne ładowanie się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się różnych obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak albo nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)
.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]