Pawilony są pomocne w każdej firmie zajmującej się handlem. Stanowią dopełnienie sklepu stacjonarnego albo też mogą być głównym miejscem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych wydarzeń, a oprócz tego, dzięki mobilności i szybkiemu montażowi, stosuje się je np. do handlu w miejscowościach letniskowych czy na sezonowych wyprzedażach. By pawilon handlowy dobrze pełnił swoje zadania, winien być odpowiednio dopasowany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilony handlowe – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami lub namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich mobilność jest dużo mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są również od nich znacznie droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kiosków, portierni lub kas biletowych.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub priorytetem są dla nas koszty, najodpowiedniejszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje cechuje znaczna trwałość, która jest rezultatem wykorzystania do ich produkcji wysokiej jakości materiałów. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są konstrukcje, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą prawidłowo konserwowane, posłużą wiele lat – także przy intensywnej eksploatacji.